خطبه های حماسی و تاریخی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



حالا فناورى هسته‌اى تصادفاً معروف شده است و همه توجه دارند - هم در کشور،هم در دنیا- لیکن فقط این نیست؛فناورى هسته‌اى هست،علوم هوافضا هست،علوم پزشکى هست- خوشبختانه امروز کشور ما حائز رشته‌هاى بسیارمهم و دست‌نیافتنى پزشکى است و کارهاى بزرگ پزشکى دراین کشور انجام می گیرد-زیست‌فناورى هست،نانوفناورى که از علوم جدید و دانشهاى نوى دنیاست،هست؛سلولهاى بنیادى که یکى از بزرگترین کارها در عرصه‌ى علم است،هست؛شبیه‌سازى،ساخت ابررایانه‌ها،فناورى انرژى‌هاى نو،رادیوداروهاى مهم و داروهاى ضد سرطان هست؛ و این فهرست ادامه دارد.

اما مسائل منطقه و جهان دراین یک سالى که بین دهه‌ى فجر گذشته و امسال هست،ملتهاى منطقه در به زیر کشیدن چهار طاغوت موفق شدند؛این خیلى مهم است.براى اینکه یک ملتى یکى از این طاغوتها را به زیر بکشد،تلاشهاى زیادى لازم است.در این سالى که فاصله‌ى بین آن دهه‌ى فجر و این دهه‌ى فجراست،چهار طاغوت خطرناکِ خبیثِ این منطقه به زیرکشیده شدند؛ این خیلى حادثه‌ى مهمى است.

یکى از آثار این حرکتها،ضعف و انزواى رژیم صهیونیستى است؛که این هم خیلى مهم است. چون رژیم صهیونیستى در این منطقه حقیقتاً غده‌ى سرطانى است و باید قطع بشود و قطع خواهد شد،بنابراین بر اثر این حرکتها دچار ضعف و انزواى بیشتر از همیشه شد.جوانان فلسطینى نشاط پیدا کردند،امید پیدا کردند،به مبارزات خودشان و آینده‌ى خودشان امیدوار شدند.ملتها امیدوار شدند.

حکام بحرین ادعا کردند که ایران در قضایاى بحرین دخالت میکند.این دروغ است.نه،ما دخالت نمی‌کنیم.ماآنجائى که دخالت کنیم،صریح میگوئیم.ما درقضایاى ضدیت بااسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود.بعد از این هم هرجا هر ملتى،هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند،مقابله کند،ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم.این حقیقت و واقعیت است.اما اینکه حالا حاکم جزیره‌ى بحرین بیاید بگوید ایران در قضایاى بحرین دخالت میکند،نه،این حرف درستى نیست؛حرف خلاف واقعى است.ما اگر در بحرین دخالت میکردیم،اوضاع در بحرین جور دیگرى میشد!


یک جمله هم راجع به این تهدیدهاى آمریکا عرض بکنیم.مرتباً تهدید میکنند؛تهدید به این زبان: همه‌ى گزینه‌ها روى میز است! یعنى حتّى گزینه‌ى جنگ.این،تهدید به جنگ است با این زبان. خب،این تهدید به جنگ،به ضرر آمریکاست؛خود جنگ،ده برابر به ضرر آمریکاست.چرا این تهدیدها به ضرر آمریکاست؟به خاطر اینکه خود این تهدیدها نشان‌دهنده‌ى عجز آمریکا از مقابله‌ى منطقى و مقابله‌ى گفتمانى است؛یک گفتمانى در مقابل گفتمان جمهورى اسلامى ندارند؛ نمی‌توانند در میدان مقابله‌ى فکرى و منطقى،براى خودشان غلبه‌اى ایجاد کنند؛مجبور میشوند توسل به زور و تشبث به زور بکنند.

این معنایش این است که آمریکا جز زور،هیچ منطقى ندارد؛جز خونریزى،هیچ راهى براى پیشبرد خودندارد.این،اعتبارآمریکا رابیش ازآنچه که تاکنون شکسته  است،در چشم ملتها و در چشم ملت خودش خواهد شکست؛این همان چیزى است که سرنوشت رژیمها را معین میکند.آن رژیمى،آن نظامى که اعتبارش درچشم مردمخودش بشکند،سرنوشتش معلوم است؛ مثل رژیم شوروى سابق.

اتفاقاً بعضى از صاحب‌نظران غربى همین چند روز قبل گفتند که امروز وضع آمریکا و غرب شبیه وضع شوروى سابق در سالهاى اواخر دهه‌ى 80 میلادى است که منجر به سقوط شد.

یعنى وقتى یک رژیمى،یک نظامى از لحاظ گفتمان،از لحاظ منطق،در چشم مردم خودش ساقط بشود،دیگر امیدى به بقاى این رژیم نیست.لذا هرچه تهدید کنند،به ضررشان است.البته آنها و دیگران بدانند-میدانند هم-که ما هم دربرابر تهدیدبه جنگ و تهدید به که در وقت خودش،آن وقتى که لازم باشد،ان‌شاءاللَّه اعمال خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : یک شنبه 28 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com